Marokko versus Torremolinos - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu Marokko versus Torremolinos - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu

Marokko versus Torremolinos

Door: natascha

Blijf op de hoogte en volg de goosjes

08 Augustus 2016 | Spanje, Torremolinos

De wind waait ons letterlijk weg uit Tarifa, we maken ons zorgen over de weg langs de kust die we hebben te gaan met de camper. De wind is afschuwelijk, het rijden is vreselijk en we vragen ons af of er wel verstandig aan doen om verder te gaan. Het zien van een aantal andere campers stelt ons enigszins gerust en we gaan dapper verder. We willen weg uit deze wind, het geraas om onze oren maakt ons onrustig!!

We wilden graag naar Gibraltar, onder andere naar de Apenrots. Gezien de wind, maken we de inschatting dat dit zinloos is. Die rots komen we waarschijnlijk niet eens op of we worden er afgeblazen.

We rijden verder en belanden in, jawel, Torremelinos!! Hoe groot kunnen de verschillen soms zijn!! Zagen we vanochtend nog de boot richting Marokko in de haven liggen, kunnen we ons vanavond voegen tussen het massatoerisme aan de Costa del Sol. We wagen een kleine poging, te beginnen op het strand. We maken onze eigen parodie op Hand in Hand kameraden (de mannen vieren ook de eerste overwinning van Feyenoord in de nieuwe competitie!). Zoek een plaatsje op het strand, waar je zo, gezellig zit! En zingen vrolijk mee met Imka Marina: het was aan de Costa del Sol, tingelingeling.

Een plaatsje zoeken op het strand is nog niet zomaar gedaan op het strand van Torremolinos; wat een verschil met de stranden waar we al zijn geweest. En toch is het dan even grappig om hier te zijn en te zien wat er gebeurd. Helaas wappert ook hier de rode vlag; appie waagt het om een klein stukje met de kids in de zee te gaan, wat goed gaat (mits je weet wat je doet) en vele anderen ook doen. Een dag later horen we echter dat een man van 70 hier in de zee is overleden door het negeren van de rode vlag en signalen van de baywatchers…..

In de avond uren wagen we ons in Torremolinos zelf, de mannen hebben wel trek in een broodje Frikandel na 6-7 weken van huis. Het is een gigantische drukte in de straten van Torremolinos, de friet van (An &) Piet kraam vinden we niet… We proberen ons te verplaatsen in de mensen die jaarlijks terugkeren naar deze plek en hier de tijd van hun leven hebben. Wij hebben het na 1 avondje wel gezien. Gelukkig is er voor ieders wat wils!

Ook in Torremolins kun je Dolfijnen spotten (of zeevissen, wat de jongens graag willen). Maar….de wind achtervolgt ons en ook hier vertrekken geen boten uit de haven vanwege die krachtige wind. We vinden het knap hoe Lola dit verwerkt en de moed blijft houden dat ze op een andere plek in Spanje Dolfijnen kan gaan zien. En anders heeft ze nog wel een alternatief voor een volgende vakantie: samen met mama eerst naar Tarifa vliegen, daar Dolfijnen spotten en dan met de boot naar Afrika.

Loesje zegt:
Zevenmijlslaarzen bestaan in alle maten.
Loesje & Lola

• 16 Augustus 2016 - 13:37

Nens:

Goed zo Lola! De moed erin houden. Jouw dolfijnen spot tijd komt zeker!

Tingelingeling! Goed nummer. Nu krijg ik hem niet meer uit mijn hoofd.

Liefs Tante Nens

• 17 Augustus 2016 - 15:52

Annika:

wauw, na eventjes niets gehoord te hebben genieten we nu weer volop mee van jullie avonturen... Over de mooie plekjes, het stierenvechten, Marokko versus torremolinos en de teleurstelling van de dolfijnen! Lola heeft een mooi vooruitzicht; samen met mama op meidenvakantie naar Marokko. Ook ik heb afgelopen week een meidenreis achter de rug. Samen met de meisjes gelogeerd in het Goosjes huis in Gulpen en wat hebben we genoten!!
    Jullie nog veel plezier saampjes, geniet!!

Ps. Ging het liedje van K3 niet zo: van ANNIKA tot aan Amerika;)
    Liefssssssss......