LOBO - Reisverslag uit Antequera, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu LOBO - Reisverslag uit Antequera, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu

LOBO

Door: natascha

Blijf op de hoogte en volg de goosjes

08 Augustus 2016 | Spanje, Antequera

We gaan de binnenlanden van Spanje in, Andalusië, daar waar we 11 jaar geleden ook waren, toen 4~5 maanden zwanger van Jaap. Het schitterende uitzicht trekt direct onze aandacht en we weten precies waarom we terug wilden naar dit gebied om een aantal high lights aan de kids te laten zien. Op nummer één staat LOBO Park, een wolvenreservaat in de omgeving van het stadje Antequerra.
Dit park heeft 11 jaar geleden zoveel indruk op ons gemaakt, dat we er graag naar terug gaan. Ook nu weer zijn we vol lof over dit kleinschalige park (ongeveer 40 wolven), dat zich inmiddels heeft ontwikkeld tot een wetenschappelijk park waar het gedrag van wolven geobserveerd wordt.

Dook de eigenaar 11 jaar geleden het wolvenverblijf in om de wolven vlees te geven, gaat het er nu veel natuurlijker aan toe. Maar doordat de eigenaar ‘onderdeel’ van de roedel is geweest, accepteren de wolven de nabijheid van de medewerkers van het park meer, wat maakt dat zij veel meer observaties kunnen doen.

We sluiten ons aan bij een rondleiding en leren veel over het gedrag van de wolven. En natuurlijk kunnen de kids het niet laten om in het winkeltje een mooi aandenken aan deze dag te kopen. Als we het terrein aflopen, laten de wolven nog van zich horen en beginnen flink te huilen!! We zien J&L alle informatie die ze krijgen, op hun eigen manier verwerken; fantastisch, een moment dat we niet snel vergeten!!