Sierra Maria los Vélez - Reisverslag uit Velez Blanco, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu Sierra Maria los Vélez - Reisverslag uit Velez Blanco, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu

Sierra Maria los Vélez

Door: natascha

Blijf op de hoogte en volg de goosjes

12 Augustus 2016 | Spanje, Velez Blanco

We rijden door het mooie Andalusië; soms krijg ik het gevoel dat de Andalusiërs weten dat wij hier rijden en hun landjes extra goed verzorgd hebben. Het ligt er allemaal zo prachtig bij. We zien een aantal grote namen op de borden langs de snelweg: Granada, Cordoba, Ronda, Park Grazalema. Dit zijn plekken waar we 10 jaar geleden al zijn geweest en we besluiten een nieuw park in te duiken: de Sierra Maria Los Vélez, NoordOostelijk gelegen in de provincie Almería.

We vinden een prachtige, natuurlijk gelegen Camping (Lang leve Rustiek Kamperen) voorbij het dorpje Maria. Dit gebied is een wandel~en fietsparadijs in ontwikkeling; wat men hier aan bebording en bewegwijzering heeft weggezet, is nieuw en duidelijk. De dorpjes zijn klein, rustig, het massa toerisme kun je hier even ontduiken.

Op de camping is veel informatie over het Nationale park beschikbaar, maar ons Spaans is nog niet voldoende ontwikkeld om dit te lezen. We laten ons informeren bij de receptie en maken een mooie wandeling, die start in de botanische tuin “Umbria de la Virgin” en via deze tuin langzaamaan de helling op omhoog klimt. Waarvandaan we een mooi zicht hebben op de omgeving.

In een grot, de Cueva de los Letreros zijn muurtekeningen gevonden die al 7500 jaar oud zijn. Deze tekeningen staan, in combinatie met de kleuren van de regenboog, symbool voor het toerisme in dit gebied. Ik koop een mooi armbandje met dit symbool.

Bij vertrek laat ik bij de receptie het boekje Rustiek Kamperen in Spanje & Portugal zien; de eigenaresse is blij verrast als zij ziet dat haar camping in dit boekje staat vermeld!