El Torcal - Reisverslag uit Antequera, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu El Torcal - Reisverslag uit Antequera, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu

El Torcal

Door: natascha

Blijf op de hoogte en volg de goosjes

09 Augustus 2016 | Spanje, Antequera

We vinden een camping op een paar km afstand van El Torcal, onze volgende bestemming. El Torcal de Antequerra is reusachtig rotslabyrinth, waar kalksteenrotsen door allerlei omstandigheden (die ik moeilijk kan bevatten en dus niet kan uitleggen) zijn getransformeerd tot merkwaardige, fantasia achtige vormen. Het hoogste punt ligt op 1336 meter en sinds 1978 staat dit gebied onder natuurbescherming, als Paraja Natural. Geologen rekenen dit gebied tot een van de spectaculairste bezienswaardigheden van onze planeet.
Wij 4en zijn geen geologen, maar vinden het wel gaaf om tussen deze rotsformaties te wandelen. We maken er een klein spelletje van en om de beurt mag iemand bedenken welke vorm hij in een rotsformatie ziet , waarop de anderen deze vorm gaan zoeken. Zo ontdekken wij (naast de gegeven voorbeelden uit de folder) de Toren van Pisa, vele stapels pizza’s en/of pannenkoeken en een WC.

Boven deze rotswereld zweven roofvogels op de thermiek van de wind (die ons overigens nog altijd volgt) en we zien 3 steenbokken heerlijk in het zonnetje liggen.

We hebben een mooi plekje op de camping, tussen de olijfbomen, met zicht op de rotswanden. Als we om elektriciteit vragen, komt er ergens een oude haspel tevoorschijn. De camping is niet voorbereid op toeristen, maar ontvangt ons wel hartelijk!! De wind gaat ook hier nog flink te keer, de nachten zijn lang in een dansende camper. Gelukkig merken de kids daar niet veel van en vallen zij moe maar voldaan in slaap.
Dat Appie in de ochtend door de harde wind met de deur van de camper in zijn handen staat, krijgen ze wel mee en zorgt even voor een kleine paniek toestand. Gelukkig handelen we snel en zit de deur weer snel waar hij hoort!