Zoutpannen & Flamingo's - Reisverslag uit Aveiro, Portugal van de goosjes - WaarBenJij.nu Zoutpannen & Flamingo's - Reisverslag uit Aveiro, Portugal van de goosjes - WaarBenJij.nu

Zoutpannen & Flamingo's

Door: natascha

Blijf op de hoogte en volg de goosjes

21 Juli 2016 | Portugal, Aveiro

We staan (voor ons doen) vroeg op, zetten zelfs een wekker. Volgens de informatie en, gezien al het water hier, kun je goed vogels spotten. Waaronder de Flamingo en de wilde blauwe reiger.
Met verrekijkers in de aanslag gaan we op pad en de eerste de beste local die we spreken, weet ons te vertellen dat de Flamingo’s zich met name in November laten zien. Aiiii…dat is een tegenvaller, vooral voor de kinderen. J&L balen flink: zijn we daar nu zo vroeg (7.30 uur) voor opgestaan?? Het lukt ze niet om enige interesse op te brengen voor de zoutpannen, die net buiten de stad Aveiro liggen.

Het stadje Aveiro ligt er mooi bij, tussen de grachten en alle bootjes die in het water liggen. Na 10o meter lopen op de Boulevard, krijgt het 4e mannetje dat probeert ons zijn bootje in te krijgen, een flinke “NEE” te horen. In de winkeltjes, gericht op de toeristen zijn allerlei zoutige producten te koop: badzouten en kruidenzouten is alle soorten en maten. We drinken een bico (kopje koffie) op een pleintje en ik bewonder de tegeltjes met bloem motieven, waarmee de huizen versierd zijn.

Na deze kleine stadswandeling, duiken we terug de camper in. We gaan de binnenlanden in, richting de Serra de Estrella. We gaan rustiek kamperen bij Quintos de Cegonhas , met Nederlandse eigenaren. We belanden in een Nederlandse enclave; het is even vreemd, maar de Quintos ligt er schitterend bij. We slaan ons kampementje op, tussen en onder de olijfbomen. J&L genieten van het vertrouwde taaltje om hen heen. Even geen lastigheden bij het vragen om samen met een ander kindje te spelen!!

• 30 Juli 2016 - 20:08

Jacobine:

Hoi Natas, Appie, Jaap & Lola, wat een heerlijke verhalen toch! De zoutpannen doen we me ook denken aan Noirmoutier en Ile d'Oléron waar ze er ook velerlei zouten gedolven en verkocht worden. groetjes

• 30 Juli 2016 - 20:40

Erna:

Eindelijk even de rust om jullie geweldige ervaringen te lezen, echt super gaaf dat jullie het leven ten volste beleven!!
    Een genot om er zo heel eventjes bij te zijn (voor m'n gevoel dan..). Maar Drenthe is ook heel mooi...haha!
    Blijf genieten samen en op naar nog vele mooie avonturen! XX

• 01 Augustus 2016 - 10:53

Liesbet:

Hi reizigers!
    Hier een berichtje uit een wisselvallig Gulpen. Zon en regen wisselen zich hier helaas af en de temperatuur schommelt rond de 20 graden. De kinderen zijn vanmorgen vertrokken voor een midweekje Sauerland met opa en oma. Dus ik ga nog even flink wat uren draaien deze week en langzaam toewerken naar vakantie. Niet te geloven dat jullie al over de helft zijn! De weken vliegen echt voorbij. Dus nog even goed jullie bucketlijstje erbij pakken zodat jullie niks vergeten.....
    Een fijne week en stuur wat zonnestraaltjes deze kant op. x