Vakantie!! - Reisverslag uit Porto, Portugal van de goosjes - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Porto, Portugal van de goosjes - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg de goosjes

18 Juli 2016 | Portugal, Porto

De camping is een oase van rust; we besluiten hier een paar dagen te blijven. We stappen uit onze reis~modus en vallen als een baksteen in de vakantie~mood. We hebben de afgelopen 3 weken zoveel gezien en gedaan, dat we even de tijd nemen om dit allemaal een plekje te geven. Eindelijk vinden Jaap & Lola 2 Nederlands sprekende Portugese kinderen, die samen met hun Pake en Beppe op vakantie zijn. Kinderen in Portugal hebben in de zomer 3 maanden vrij….dat zou ons een hoop gedoe hebben gescheeld!!

De camping ligt aan een riviertje, waar we allemaal ons vertier vinden. Appie met zijn vishengel, mama met een boekje om zich in het Portugese land te verdiepen. Jaap & Lola gaan met een bootje en de banden de rivier in, of springen van een boom het water in. We vinden allemaal rust. Eind van de middag kan Appie op het terrasje op de camping de finish van de toer kijken, terwijl de kids een ijsje uitkiezen en mama geniet van een portje in het zonnetje.

Op loopafstand vinden we de zee, waar de rivier in uitmondt. De rivier eindigt met een kleine stroomversnelling in de zee en op de banden kun je je heerlijk de zee in laten varen.

Na 2 dagen lummelen op de camping, begint bij Ap en mij het nomadenbloed lweer te borrelen, maar we zien dat deze rust de kinders goed doet, waarop we een dagje langer blijven. Voor Jaap zetten we een tentje op en Lola slaapt een nachtje in de hangmat.
We nemen de tijd om een plannetje voor onze tijd in Portugal te maken, en laten ons informeren door mensen die we op de camping ontmoeten. We staan stil bij de km’s die we al hebben gereden en die we nog voor de boeg hebben.

Het lijkt erop dat iemand tegen onze camper heeft aangereden. Zowel de fiets van Jaap als die van mij, heeft een flinke slag in het wiel. Met behulp van de Portugese kinderen en hun opa, gaan we naar de plaatselijke fietsenmaker, die hopelijk de slag eruit kunnen halen. Vanmiddag om 15 uur kunnen we de fietsen ophalen. En als we dan weer compleet zijn, gaan we verder op pad en zetten we koers richting Porto.

• 21 Juli 2016 - 12:27

Ingrid:

Heerlijk! Wat een leven ;)

• 24 Juli 2016 - 18:29

Iris:

het ziet er heel mooi uit, ik zou ook graag even langskomen ; )