Met de kabelbaan omhoog - Reisverslag uit Potes, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu Met de kabelbaan omhoog - Reisverslag uit Potes, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu

Met de kabelbaan omhoog

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg de goosjes

10 Juli 2016 | Spanje, Potes

We zijn onvoorbereid in de Picos aangekomen, maar gelukkig vinden we in Wendy in Drunen een prima gids die ons naar dé mooiste plekjes in dit gebied brengt. Zij is hier in de mei vakantie nog op vakantie geweest. Van haar mochten we ook enkele wandelkaarten lenen en die komen hier goed van pas!! Naast gids Wendy, wijzen alle folders en informatie ons in de richting van Fuente Dé, waar een Cable Car je in een aantal minuten zo’n 753 omhoog brengt. We horen echter dat het druk is (we zijn hier net in het weekend aangekomen en de vakantie is inmiddels ook in Spanje begonnen), je een nummertje mag trekken en de wachttijd om omhoog te mogen kan oplopen van anderhalf tot 3 uur. Dat schrikt ons toch wel af….

Maar….het zonnetje schijnt, de weersvoorspellingen zijn goed waardoor het zicht op de bergen waarschijnlijk prachtig is. We wagen het erop om op zondag (heel riskant…) toch naar Fuente Dé te gaan en deze keuze pakt prima uit. Het is niet druk, en binnen 30 minuten staan Jaap, Lola en ik boven aan de kabelbaan.

Appie heeft bedacht dat hij deze hoogtemeters te voet gaat overbruggen, volgens de gidsjes tijd gaat hij daar 3 uren over doen. Terwijl papa flink aan het ploeteren is, hebben wij 3tjes een schitterend zicht over de Vallei en op de Picos, een plaatje in deze Spaanse zon. We volgen op ons gemakkie de wandelpaden en genieten van het zicht. We lunchen op een mooi rotsblok en Jaap & Lola oefenen erop los met hun nieuwe speeltje: een Katapult. We lopen door sneeuwveldjes en deze geven ons een aangename verkoeling, de temperatuur is hierboven ook behoorlijk hoog. Na een aantal uurtjes hoger in de Picos, nemen we de kabelbaan weer terug naar beneden.

De wandeling brengt ons terug naar onze vakantie in de Dolomieten vorige jaar, waar we samen met de Tantes geweldige herinneringen aan hebben. Route 20B is bij ons in de familie een nieuw begrip. Nu was dit een prima, breed wandelpad, waarop ook Tante Nens zich in haar nopjes had gevoeld.
In de Picos leven wolven, gemzen, lynxen en zelfs bruine beren, maar die hebben we vandaag niet mogen spotten. Wel hebben we vele gieren boven ons zien zweven en spelen op/met de thermiek.

Onderaan de kabelbaan duiken we snel een cafetaria in, we horen namelijk dat Tom Dumoulin voorop rijdt in een bergetappe en deze wint.

We gaan terug naar de camping en maken ons op voor de allerlaatste wedstrijd van het EK; Portugal ~ Frankrijk. De stemmingen zijn verdeeld in de De Goosjes Camper, zo ook op het terrasje waar we voetbal kijken. We zitten te midden van een Portugees en een Frans Kamp.
Jaap slaapt deze avond als een roosje en droomt over zijn eigen voetbalcarrière. Voor hem staat vast: op naar Portugal en een ontmoeting met Ronaldo.
Papa heeft daar zo zijn eigen gedachten over….

• 12 Juli 2016 - 13:45

Wendy:

He Goosjes,

Het is niet voor te stellen dat de sneeuw zo snel is weggesmolten. In mei konden we nog leunen op de richtingwijzers op de berg. En nu een duidelijk wandelpad, wat inderdaad behoorlijk breed is :-) Toen zakten we nog tot onze liezen in de sneeuw.

Het is fijn te lezen dat jullie het zo leuk hebben. Ongelooflijk waar je zin in hebt al die verslagen elke dag. Maar het geeft straks wel een onvergetelijk dagboek. Handig ook bij de foto's.....anders weet je niet meer hoe of wat.

Heel veel plezier nog in de Picos (en de rest van de reis natuurlijk).....hopelijk hebben jullie wat mooie plekjes gevonden daar zonder toeristen. Anders is het zeker een aanrader om in mei nog eens terug te gaan. In ieder geval een stuk minder druk :-)
    Veel liefs Wendy

• 14 Juli 2016 - 21:40

Rian:

Hoi Goosjes,

Wat heeeerlijk om al jullie verhalen te lezen van soms kleine plekjes en het grote genieten. Hier zijn feestjes, sollicitaties achter de rug dus ben er, met reep chocola, eens lekker voor gaan zitten (okay eigenlijk hang ik uitgeput op de bank. Was nachtje van vijf uurtjes :-(
    Zo te lezen genieten jullie van dag toto dag en zijn jullie veel onderweg. Echt op reis dus! Weinig zorgen en verplichtingen behalve af en toe een oliepeil checken. Lekker toch? Ook cool om te zien hoe die duinen en zee voor veel plezier zorgen. Ik kijk uit naar de volgende foto's en verhalen. Lieve groet!

• 16 Juli 2016 - 12:57

Tante Jannekr:

Ola! Als ik dit lees herinner ik me ook dr Dolemieten :)
    En hoe is het sfeer tje in portugal na het kampioenschap? Geen betere
    Vakantieplek denkbaar lijkt me.
    Al zijn de zomerfeesten in nijmegen ook gewrldig. Dit als tip.

Hoe schiet je met een katapult Jaap en Lola ? En wat hebben jullie al geraakt?
    Heeft mama het verhaal van david en goliath verteld? Een katapult is
    Een sterk wapen! Hier thuis wordt de nieuwe pokemonapp een rage.
    Eigenlijk is dat net zo iets als een katapult want je moet pokemon balls schieten en
    Ze vangen in je omgeving. Een katapult lijkt me toch leuker. Nu zie je iedereen op Ijn telefoon
    Kijken terwijl ze een speurtocht lopen opzoek naar pokemon. En niet alleen kinderen. Nee vooral
    Mensen van 25+ die pokemon van vroeger kennen. Gek he

Liefs en knuffels van jullie tante
    En ook van tante nens. Ze mist jullie maar op eeen goede manier zegt ze.
    Geniet ervan.

• 17 Juli 2016 - 00:07

Nens:

Neeee geen 20b!
    Maar idd een breed pad. Klinkt goed. Als ik dit avontuur lees dan zie ik het voor me. Mooi reisverslag. Ik bied mij bij deze aan als manager/mental coach mocht Jaap aan zijn voetbal carrière beginnen. Heeft Portugal het EK daar gewonnen? Hier Nederland hoor... ;-)

Liefs!
    Tante Nensje

• 18 Juli 2016 - 20:06

Iris:

dag allemaal
    wat leuk dat Lola ook een bodyboard heeft, en daarmee op de golven kan spelen

hebben jullie het warm? is het goed dat Anna op jou plaats zit Lola?