Algarve & Flamingo's - Reisverslag uit Faro, Portugal van de goosjes - WaarBenJij.nu Algarve & Flamingo's - Reisverslag uit Faro, Portugal van de goosjes - WaarBenJij.nu

Algarve & Flamingo's

Door: natascha

Blijf op de hoogte en volg de goosjes

05 Augustus 2016 | Portugal, Faro

De wind waait ons weg uit deze hoek en we trekken verder, richting het zuiden van Portugal, de Algarve. Wat betekent dat we Lissabon overslaan. We stoppen enkele kilometers ten oosten van Faro, een camping die aan de rand van Parque Natural da Ria Formosa ligt. Het natuurreservaat beslaat een kustlijn van 60 km en is een netwerk van zoutwatermoerassen, lagunes en duinen.
Met de verrekijker gaan we op pad en maken een rondwandeling door het park, in de hoop dan toch de flamingso’s en andere watervogels te zien! De flamingo’s kunnen we na dit bezoek nog niet van onze bucketlist afstrepen, helaas. Maar het bezoek aan het park was wel de moeite waard!

We gaan de Algarve ten westen van Faro niet verder ontdekken; we hebben ons laten vertellen dat de Portugezen vanaf 1 augustus vakantie hebben en er samen met velen uit andere delen van Europa massaal naar dat gebied van de Algarve trekken. We zien de vele mooie plaatjes in de reisgidsen en de foldertjes die ons komen aanwaaien, maar laten ons niet verleiden. We bezoeken nog een laatste Portugees vissersdorpje en zien op de snelweg dat Spanje steeds dichter bij komt….