stinkkaas - Reisverslag uit Cudillero, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu stinkkaas - Reisverslag uit Cudillero, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu

stinkkaas

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg de goosjes

12 Juli 2016 | Spanje, Cudillero

Het is een dag met onbestendig weer voorspelt, wat ons enigszins besluiteloos maakt. We willen graag nog een ander deel van de Picos verkennen, een gebied meer in het westen van de Picos. Het regent en we krijgen niet helemaal duidelijk of de wegen naar het startpunt voor deze wandelingen goed begaanbaar zijn voor de camper. We rijden een Route Touristic, stoppen op plekjes waar we een mooi zicht hebben op het massief, lunchen en oefenen flink met de katapult.
We stoppen in een dorpje en daar blijkt een grot te zijn, genaamd “Cueva de Queso Cabrales”. We besluiten om daar even een kijkje te nemen, maar Hollanders als we zijn, zijn we nog niet gewend aan de Spaanse openingstijden & Siësta’s. Het is 14.00 uur en de grot is natuurlijk zojuist gesloten. Het lukt mij om nog net een lekker kaasje te scoren, Queso de Cabrales. Het blauw geaderde kaasje van deze omgeving. Ik vind hem heerlijk, de rest van de Goosjes is blij als dit kaasje uit de koelkast verdwijnt!

We rijden verder, de Picos uit; ik had daar zeker nog een paar dagen kunnen vertoeven met mooie wandelingen; voor mij een plek om nog eens terug te komen.

We gaan terug richting de kust, en genieten opnieuw van de mooie kustlijn. Uiteindelijk strijken we neer in het vissersdorpje Cudillero, waar we ons campertje voor de nacht inrichten.

• 17 Juli 2016 - 12:09

Nens:

Ik zit in kamp Natas mbt de kaas!!

En neem hier in Holland nog een lekker stukje queso de brieos terwijl ik jullie avonturen lesos.

• 22 Juli 2016 - 09:33

Wendy:

Ben maar blij dat de grot gesloten was. Wij wilden deze ook bezoeken op een regenachtige dag.....maar viel tegen. Filmpje kijken, kaasje proeven en wat foto's in een grot. Maar niet eens de grot waar de kaas wordt gemaakt. Zware tegenvaller......
    Dus alleen het kaasje kopen is voldoende geweest, heb je meer genot van gehad....jij in je eentje dan :-)