Picos de Europa - Reisverslag uit Potes, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu Picos de Europa - Reisverslag uit Potes, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu

Picos de Europa

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg de goosjes

08 Juli 2016 | Spanje, Potes

We worden langzaam wakker deze dag en pakken onze spullen om naar het strand te gaan. Het Spaanse zonnetje laat zich niet zien, maar zoals eerder: de temperatuur buiten is, evenals de zee, zeer aangenaam. We vermaken ons allen op een andere manier. Lola stort zich op het bouwen van een mooi zandkasteel. Jaap duikt met zijn bodyboard de zee in en geniet enorm van het gevecht met de golven.

Appie heeft zijn eigen missie: het vangen van een inktvis. Het vissersmannetje met de 3 inktvissen heeft hem aan het werk gezet.
We hadden er een fotootje van gemaakt van de inktvissen die het mannetje gisterenavond had gevangen en deze aan de mannen laten zien. Maar met Appie zijn visdraadje wil het maar niet lukken. We komen een jongen tegen die ook op inktvissenjacht is. Zijn tactiek is een bamboestok met aan het uiteinde een witte, opgefrommelde plastic zak bevestigd. Inktvissen komen blijkbaar op wit af. Door met deze witte uiteinde langs en in de rots randen te gaan, lok je de inktvissen uit hun verstopplekjes. We zien uiteindelijk één inktvis zwemmen, maar deze vangen is er niet van gekomen….

Het is heel verleidelijk om nog een dagje & nachtje op deze plek te blijven, zo heerlijk is het hier. Maar uiteindelijk wint ons Nomadenbestaan het en trekken we verder, het bergachtige Parque Nacional Picos de Europas in. Camping La Isla, net buiten het dorpje Potes, is waar de Camper even een paar dagen mag uitrusten. We zijn inmiddels 14 dagen en 2300 km onderweg.

De mannen besluiten deze avond niet in de camper, maar buiten te slapen. Met de Tarp & de bouldermatje creeeren ze naast de camper een mooi plekje waar ze samen heerlijk naar dromenland vertrekken,

• 12 Juli 2016 - 10:38

Nicole, Leon En Nick:

Geweldig, om te jullie prachtige reis verslagen te lezen en de foto's erbij te zien.
    Blijf ervan genieten
    Nick vindt de badmuts bij lola en Jaap erg grappig, maar niet gek uitzien.
    lieve groetjes Van ons en van Nick een dikke kus voor Lola;)

• 28 Juli 2016 - 23:19

Nens:

Aha dus zo vang je een inktvis!
    Ga ik meteen hier in het wylerbergmeer uitproberen morgen. Ik trek mijn witte bikini aan.

Tante Nens.