Het Spaanse Zonnetje - Reisverslag uit Comillas, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu Het Spaanse Zonnetje - Reisverslag uit Comillas, Spanje van de goosjes - WaarBenJij.nu

Het Spaanse Zonnetje

Door: natascha

Blijf op de hoogte en volg de goosjes

07 Juli 2016 | Spanje, Comillas

De zon stuiterde op het gras en landde zachtjes op mij.
Loesje

Het Spaanse zonnetje laat zich heerlijk zien deze morgen, Jaap & Lola duiken bij het wakker worden gelijk het zwembad in. Deze dag staat in het teken van een afspraak bij de garage, voor een oliecheck van de camper. Deze afspraak staat om 15.00 uur. Tot die tijd vermaken we ons op de camping en in het dorpje Laredo. We wandelen langs het strand en de kids duiken de zee in. Het zonnetje heeft zich in de middag verscholen achter de wolken, maar de temperatuur is zeer aangenaam.
De olie peil van de camper is gelukkig prima, we kunnen er weer een paar honderd kilometer tegen aan. Tot nu hebben we al 2200 km gereden!!

Onze bestemming voor vandaag is het middeleeuws dorpje Santillana del Mar. Volgens de gidsjes moet iedereen dit dorpje gezien hebben. We bereiden ons voor op een parkeerterrein vol touringcars en een drukte door de kleine steegjes. Maar het val reuze mee, de drukte valt reuze mee en we krijgen alle ruimte om dit dorpje goed te bewonderen. Jaap & lola kiezen in een van de talloze souvenirs winkeltjes in dit authentieke dorpje een aandenken uit.

Na een lekker wijntje, biertje en ijsje, stappen we de camper weer in, terug naar de kust. We vinden in Comillas een prachtige camping, met zicht op zee. Helaas zijn de mooiste plaatsten alleen bestemd voor mensen die langer dan 3-4 dagen blijven, dus die gaan aan ons voorbij. Maar op een ander terrein, met in het midden een Wit Spaans Landhuis, vinden we een goed plekje. Op de camping treffen we 3 jonge mannen, die dezelfde weg als ons afleggen, maar dan op de Fiets!!

In de avond zoeken de mannen in plekje in het barretje op de camping, voor de halve finale Duitsland – Frankrijk.
Lola en ik gaan nog even lekker samen naar het strand voor een potje beachtennis en beachvolleybal en zien het zonnetje in de zee zakken. We treffen een mannetje die aan het vissen is en 3 inktvissen heeft gevangen!! Het voetbal kijken zijn de meisjes een beetje beu…..

• 11 Juli 2016 - 23:43

Oma :

Hallootjes

Wat een mooie verhalen en foto-s
    Jaap heb je genoten van het voetbal???
    En meisje dan houden jullie meiden avond .heb net pas de mailtjes binnen.Met de konijntjes gaat het
    goed mee ze kunnen heel de dag wel eten ze vinden een hop dingen lekker
    heel veel groetjes van Oma en nog een goede reis dikke kus

• 28 Juli 2016 - 23:12

Nens:

Gelukkig is het wk-voetbal nu ik dit lees inmiddels een stuk dichterbij!

Hebben jullie de 3 inktvissen gezamenlijk gedeeld en opgegeten?
    Genoeg voor de dames en het vismannetje ;-)